Something little special


What is your special jewelry?
Something that has special meanings to you.
Maybe something that you made a special memory with?
Maybe your special one gave it to you?
Perhaps there is more than one jewelry that is special to you.
And perhaps it may not be jewelry.


In Japan, it is not unusual for married men not wearing their marriage band.
This may sound funny but it is not seen as , in a way, curiously and mysteriously bad as it might be in western countries.
My friends couple bought watches instead of marriage rings and 
my sister and her husband also have matching watches instead of an engagement ring.
It is actually more common than you may think.
Sometimes men just do not like wearing a marriage ring, 
 or sometimes they cannot wear them for their work situations.
The reasons may vary but I think it's a pretty cool thing to do.


There are many very special pieces of jewelry I own. 
One of them is a headdress piece my friend made for my wedding.

                                                Jewelry and photo by Nao
 
It is such a special beautiful headdress that she designed and made just for me.
I had not decided the dress, shoes or anything at all at that time, 
but she knew exactly what I liked to wear.
It didn't take a second for me to fall in love with this piece.
Of course, the event like your own wedding makes everything you wear special 
 but this handmade piece became even more meaningful and special to me.

Recently, I was asked to make my girl friends custom jewelry pieces.
We've been friends since 7th grade and this was for one of our friends birthday gift.
I was really excited and decided to make matching friendship bracelets with
 our initials and birth stones to personalize them.


Special friendship need something little special-Make friendship/personalized bracelets!

Handmade piece of jewelry is more personal and therefore is little more special..

PigeonDynamite takes custom order!

ANNOUNCEMENT:
My shop is coming to Brooklyn Artists&Fleas on September 14th!

Thanks for reading.


あなたにとって特別なジュエリーはなんですか?
自分にとってスペシャルな意味を持つもの、
特別な思い出のあるものだったり
あるいは特別な誰かがくれたものだったり。
もしかしたら、ひとつよりもっと多くを持っていたり?
そしてもしかしたらそれはジュエリーではないかも?

日本では意外に珍しくない、結婚指輪の代わりに
腕時計をするカップル。
アメリカではあんまり聞かなかったりします。
むしろ結婚している男性が指輪を着けない、という事に
どちらかと言うと何か後ろめたい印象を持つ傾向にあったりします。
私の友人にも腕時計を結婚指輪の代わりに購入したカップルが居ます。
私の姉夫婦も実は時計を交換していました。
日本では仕事上の都合や、単に指輪を好まない男性が多かったり、
様々な理由でこういう指輪の代わりになる物を普段身に着けている
カップルが居たりしますが、私はどっちかというと
こういうの逆にクールだと思ってたりします。
私は特別なジュエリーをいくつも持っています。
そのひとつに、私の友達が結婚式の為に作ってくれたヘッドドレスがあります。



彼女が私だけの為にデザインして製作してくれたヘッドドレスは
それはそれはとっても素敵で、
当時は未だドレスも何も決まっていなかったのに
彼女は正確に私の好みを把握していて、
どツボにはまるものでした。
勿論、自分の結婚式となると、着けるもの全てが特別になるんですが
でもこのような友達がデザインして私の為に作ってくれたものが
私にとってはもっと意味のある事に思えるんです。

最近、中学からの友達にカスタムオーダーを頼まれました。
もうずっと仲の良いグループの彼女達だったので、凄く嬉しくて
フレンドシップブレスレットにしようとすぐに決まりました。
それぞれのイニシャルと誕生石をつけて、作らせて頂きました。




特別な友情には特別なジュエリーが必要です!
カスタムオーダー随時受け付けています。


日本語でも対応しています。メインサイトはこちら
ブログから購入の仕方の説明をさせて頂いています。購入法はこちらから
チェックしてみてくださいね!

では、今回も読んでくれたひと、ありがとう。



Comments

Popular posts from this blog

I Wanna Be Buried in Dots

Almost Autumn

Questions to Be Answered